Friday 26 July 2013

Dua hari sebelum final



Pagipagi buta gini aku masih tak mampu nak bukak buku lagi. Walaupun lagi dua hari aku nak final. Jadi aku memilih untuk berbloging. Senyum seinci. Aku tengah cuba nak study ni. Gugugu. Aku bloging sebab aku nak mengelak tidur lepas subuh. Kalau aku study mungkin bukan aku baca buku. Tapi buku yang baca aku. Peace yo. 

Pagi

Pagi ni sangat sejuk
Macam winter rasanya
Menggigil
Beku

17 Ramadhan

Semalam 17 ramadhan
Nuzul quran
Perang badar
Yaumul Furqan (Kau tahu kisah mesir? Kalau tak tahu ambil tahu. Cakna isu umat)
Jumaat. (Al kahfi tak?)

terngiangngiang kat telinga aku
"Mujahid sejati yang berjiwa,
Kukuhkan langkahmu jangan pernah pudar.
walau musuh Allah menghina dan membakar,
Mujahid sejati tetap tegar tiada gentar.

Rabbani

Kau tahu apa makna rabbani?
Kalau tahu bagus la.
Tapi kalau taktahu kaji.
Jangan buatbuat tahu.
Sebab tarbiyah kita tarbiyah rabbani
dan nak melahirkan rijal yang rabbani
Kalau tak tahu rabbani tu apa macam mana nak jadi rabbani?

Selamat menjadi rijal rabbani yang berjiwa badar. Senyum 10 dinar.





No comments: